Seminario en Ingeniería Ambiental con Bradley Lusk PhD

El Centro de Investigaciones en Ingeniería Ambiental (CIIA) de la Universidad de los Andes tiene el gusto de invitarlos al tercer seminario titulado “Fundamental and Applied Approaches to Microbial Electrochemistry Using Thermophilic Microbial Electrochemical Cells”, a cargo de Bradley Lusk, PhD. in Biological Design de Arizona State University y biólogo de esta universidad.

170317-CIIA-Bradley-Lusk

Resumen:

Microbial Electrochemical Cells (MxCs) are a versatile technology that allow researchers to gain insights into the fundamental physiology of bacteria that are capable a performing anode respiration- anode respiring bacteria. In addition, MxC technology can be used for sustainable wastewater filtration since it couples the removal of contaminants in wastewater with the production of power, hydrogen gas, or other high-value products. In this presentation, I will discuss the important uses of MxC technology for fundamental and applied applications using thermophilic anode respiring bacteria (ARB) as a model.

Bradley actualmente dirige el proyecto www.ScienceTheEarth.com, un blog y una comunidad web que trata las divisiones culturales a través de la ciencia y el descubrimiento.

Fecha: viernes 17 de Marzo de 2017
Hora: 9:30 am a 11:00 am
Lugar: Universidad de los Andes - Salón O 405

Idioma: La presentación será en inglés.